Bio med mormor

Idag var jag på bio med min kära mormor.
Det var så mysigt och det är så roligt att göra saker med henne.
Hon blir alltid så glad och uppskattar verkligen det lilla man gör för henne.
Hon är den mamman jag aldrig har haft.
Vad jag älskar den lilla gumman.
Vi åkte in till filmstaden vi fick tag i en jätte bra parkering vilket är bra eftersom mormor har svårt att gå.
Sen gick vi och handlade lite godis och en varsin läsk.
Sen fick vi ställa oss i kö eftersom det var en förhandsvisning så är det onummrerade platser så det är ju att vara först.
Men vi fick riktigt bra platers högst upp.
Man vill ju inte sitta längt fram.
Filmen heter Himlen är oskyldigt blå.
Jag höll på att skämas ihjäl när filmen började.
För det låg en helt naken kille som visade snoppen, och en tjej som lekte och pussade på den.
jag tänkte direkt skit va är det här för film jag såg hur mormor vred sig och inte visste vart hon skulle ta vägen-
Hon är inte van vid att se sånt.
Jag bara tänkte motte det inte hålla på så här i hela filmen.
Men som tur är så var det bara i början.
Så vi kunde skratta åt det efteråt.
Men hon sa själv att det kändes lite konstigt och att hon var rädd att det skulle fortsätta i filmen.
Dom äldre är ju inte vana vid det som vi är vana vid i dagens läge.
Men tycker endå att det är konstigt att dom visar hela saken i tv sådär.
Det brukar dom ju inte göra på film så det tyckte jag var skumt.


Mormor var iallafall glad och tyckte det var en riktigt bra film och att många skulle se den för att den får en att tänka till.

Sen åkte vi hem till mig tog en fika och åt en macka.
Sen åkte mormor hem då följde jag henne till bilen och tog en repa runt med hundarna i kvarteret.

Saknar Richard så mycket nu när han är borta.
Blir så sjukt tomt.
Han åkte i morse men det känns som det är flera dagar sedan han åkte.

Men snart blir vi sambos.
Det är så stort för mig för jag har aldrig varit det förut.
Det skrämmer mig men samtidigt så är det väldigt spännande.

Nu ska jag sova.
Ny dag i morgon
Puss och svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback